Leveringsinfo og retur
Pris på fast frakt til kun 79,- uansett vekt og størrelse.
Gratis frakt på ordrer over 599 kr.
Leveringsmetoder:
Leveringstid til din postkasse/utleveringssted etter du har lagt inn din ordre er 3-6 virkedager. I noen tilfeller kan det være noe lengre leveringstid. Vi sender pakken din innen 1-2 virkedager.
Pakkesporing (Norgespakke)
Når pakken sendes fra totalmann.no får du en mail med pakkesporingsnummer, du kan følge pakkens fremdrift på www.posten.no.
Du vil også motta sms med sporingsnummer og hentekode som du viser på utleveringsstedet for å hente din pakke (hvis pakken ikke bli levert i din postkasse).
Viktig! Hvis du velger Norgespakke så må du bruke din folkeregistrerte adresse. Hvis ikke kan pakken bli returnert til avsender. Du må også bruke et Norsk registrert telefonnummer. Legger du inn et utalandsk nummer, vil vi bruke Post Nord for leveransen.
Henting på postkontor (Norgespakke)
Hvis mottakerens postkasse er låst, hvis pakken ikke får plass, eller det av andre årsaker ikke er mulig å levere pakken i postkassen, og mottaker ikke har avtale om Fast leveringssted, leveres pakken til mottakers Post i Butikk/postkontor. Mottaker får varsel på SMS/e-post/hentemelding om at pakken kan hentes på Posten.
Hentefristen er 3 uker etter at sendingen har ankommet mottakers hentested. Hvis pakken ikke blir hentet av mottaker innen fristen blir sendingen sendt i retur til avsender
Post Nord til utelveringssted
Pakken sendes til ditt nærmeste utleveringssted. Hentefrist er 7 dager. Det betyr at pakken går i retur etter syv dager hvis ikke avsender eller mottaker selv velger å forlenge fristen. Mottaker kan selv utvide fristen enkelt i myPostNord-appen eller på my.postnord.no. Å utsette fristen med nye sju dager er gratis.
Muligheten til å utsette hentefristen vil opplyses om i SMS´ene PostNord sender mottakerne når de minner dem om å hente pakken. Her vil de lenke direkte til my.postnord.no.
Feil eller mangler:
Ved feil eller mangler ta kontakt med oss på: norge@totalmann.no
Retur og bytte:
Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon.
Dine angre- og returrettigheter
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette via e-mail og sender varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Vi gjør oppmerksom på at angrefristen utvides til 3 måneder dersom returforklarings dokument ikke følger varen.
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.
Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.
Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto.
Angrerett
For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra
transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt.
Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.
Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.
Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.